Totes Gebirge 2002
...aneb víkendový skok na rakouské feraty.

jeli: Krokouš, Groula, já
kdy: 22.-25.srpna

Groulův záznam najdete ZDE

1.den - Sraz s Groulou a Krokoušem v 17:30 na Zličíně. Poté co v Tescu dokoupí zásoby na cestu za deště vyjíždíme. Zatímco si hovím na zadním sedadle Krokoušova Tipa tak to kluci bravurně odřídí až na místo určení (vesnice Hitzendorder pod horama), takže za 5h jsme tam. Vybrali jsme si celkem dobrou autobusovou zastávku na přespání a zanocovali.

2.den - Poté co jsme zaparkovali v Hitzenorderu, tak se po značce vydáme na chatu Prielschutzhaus (1420m). Za 10,9€/noc se zde ubytováváme a ještě dnes se rozhodujeme pro výstup na Spitzmauer (2442m). Bagáž necháváme na chatě a vyrážíme jen nalehko s feratovou výbavou (a zásobami pití). Po 1,5h dorážíme k začátku feraty (poslední úsek před ní, je po dost nechutném suťovém svahu). Ferata vede pod sedlo na Spritzmauer a kluci říkají že je nic-moc (tedy přesněji cituji "na hovno"), ale mě se líbí - jsem nenáročný lezec.
Ze sedla je to na Spitzmauer ještě tak půl hodiny (s návratem 1h). Jelikož by jsme se na chatu nestihli vrátit do tmy tak na vrchol nejdeme. Po klidném relaxu kdy se kocháme výhledy se vracíme a za stmívání přicházíme v 21:30 na chatu.

3.den - Ráno platíme za ubytování, ale většinu věcí ještě necháváme na chatě a jen tak na lehko vyrážíme na druhou místní feratu, která vede na místní nejvyšší místní vrchol Grosser Priel (2514m). Vycházíme celkem brzy ráno, je krásné počasí. Asi po 1h jsme došli k feratě - už podle nástupu je jané, že to nebude taková procházka jako včera - je to celkem náročná ferata a dává mi zabrat (zvlášť ty převislé žebříky a uklouzané plotny). Vede až na vrchol, kam vylezu po 4h (průvodce uvádí 2h). Tam už na mě čekají kluci a po půl hodině obdivování okolí se vracíme - oklikou po turistické značce (feratou by to nebyl moc dobrý nápad). Cesta celkem pohodová, pouze pár kramlí a lano v trochu obtížnější partii. Počasí se kazí a na chatu přicházíme za deště. Dáváme pivo na rozloučenou, seznamujeme se s holkou a klukem z ČB a společně se rozhodujeme ještě dnes sestoupit až do Hitzenorderu (cca 500m) k autům. V mezičase, kdy přestává pršet nahazujeme krosny a úprkem se vydáváme dolů, aby jsme toho stihli co nejvíce ještě za světla. Za tmy přicházíme k autům, budějovičáci nás ještě dovezou k našemu autu a po zabalení se vydáváme za vesnici - zde se usadíme opět u jedné busové zastávky a po večerní siestě u svařáku jdeme spát.

4.den - jsme celkem rozlámaní. No po včerejším výstupu (přes 1000 výškových metrů) a sestupu (2000m) se nelze co divit. Chtěli jsme se ještě někam mrknout, ale nakonec to balíme a jedem do Čech. Cestou koupání a oběd v jedné dobré hospůdce. V 18:00 jsem vysazen na Zličíně. Krátký, ale perfektní výlet.

Pár fotek: Jsou sice moje, ale popisky psal Groula

grafika & style design opimalizovány pro nové verze prohlíľečů se správným dekódováním CSS a Java Scriptů